Zupełnie o nim zapomniałem do dziś, kiedy przeglądałem zdjęcia z komórki - napotkany z miesiąc temu przy Metrze Wilanowska
Chevrolet El Camino jest przedstawicielem grupy "coupe utility" czyli połączenia dwumiejscowego coupe z pick up'em. Produkowany był przez oddział Chevroleta z General Motors w latach 1959 i 1960, następnie od 1964 do roku 1987.
El Camino zostało zaprezentowane w odpowiedzi na sukcesy podobnego auta w tej klasie - Forda Ranchero. El Camino bazowało na podwoziach osobówek Chevy mimo to w Północnych Stanach nazywane było ciężarówką.
W poszukiwaniu niszy dealerzy GMC zaprezentowali w roku 1971 model "nowej" ciężarówki nazwany GMC Sprint, który od zwykłego El Camino różnił się dużym emblematem GMC na frontowym grillu i zderzakach oraz emblematem rozmiaru silnika, który był również przymocowany do grila, z tym, że po stronie kierowcy. Oferowana była całkiem niezła gama silnikowa: sześcio cylindrowy, 307 i 350 small-block V8 (a 350 4-bbl was, oraz dwie wersje big-block V8 (402 i 454). Sprint mógł być również zamówiony z jednostką o pojemności 350, 402, lub największą 454.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz