![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhrmGtL3GlEBiXRS8B9ZCYogbF0twhVYXN22uK5ej3bGx6irpHOG-2YaWlQVwHO2SwofvtUgsRY0f9gGZ7WkAu0Od7Pw4BDOQ4fxCge4r8EtEpzRiU9TMTUJ_pgqfAAkFrzvazrng6Vv9Kj/s400/Zdj%C4%99cie0082.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgJMmpRUC9nj1zgMGmTVYSKAQPxQbMjZhyphenhyphenG_R0MILoJfHJTSvuu0UW2TSCc3kJAofBX5t2i7B2sZYpwBH7GunvKDPeNRHZs1AxczbmEBBHBo_S6fqL376mEfoe1NiiWHl2Op8dsnK1hnu8E/s400/Zdj%C4%99cie0080.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjvZbDHtWaoe4cgX4nktVwhANwgbOKJ-J78jooveluEhcz_rYosWtFpyePzxFl9suKu-kdmHr31XURuEFxeSNZDAWwW8O103lS3cHqNlLBTgDDK41bcgbxXxoKisZUjrtvAEx9MFHWv_EQ3/s400/Zdj%C4%99cie0079.jpg)
Chevrolet El Camino jest przedstawicielem grupy "coupe utility" czyli połączenia dwumiejscowego coupe z pick up'em. Produkowany był przez oddział Chevroleta z General Motors w latach 1959 i 1960, następnie od 1964 do roku 1987.
El Camino zostało zaprezentowane w odpowiedzi na sukcesy podobnego auta w tej klasie - Forda Ranchero. El Camino bazowało na podwoziach osobówek Chevy mimo to w Północnych Stanach nazywane było ciężarówką.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiESTl2T2tJthvMqwRBe5UPoaDLFA_uV0OY4ZimcSxEhbpmL-8AG-pjkze1dKr02Bfhe3CXrlLRp_5ybRtJQF6oQ6HlWxeVEz6fbOQ9VSsu6Wr9_vZgA_xaHg901xjcowFFqVQUvQtPZnmD/s400/1959_El_Camino.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiNnkQX8Zrh76Fb0_D2x5yLHgxzyesf_koDUuIcGgsKBNoDLeSfeDrk8R2U3EiHo5TlpL-7XCNoxNm8q6iLPNfqmMYK_l6vdS62ky4l8OM-zPJMu53c9XRr6XHZ_Xwn9fF11HtvyGJvxXf2/s400/1964_El_Camino.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjMTTanISmvjw8QGSDWlgvVmBCUNvjEnQsqwSOYdHQRwUNNkWXA2Hue-m00DQdk6-0OBFWv6hij7e96Efi7VpW1coKVpPDhJyrk4awm4ubkX1kNEmxMzGco8tJCbwl2d3NWf-QZ6d7PM0mW/s400/1973_El_camino.jpg)
W poszukiwaniu niszy dealerzy GMC zaprezentowali w roku 1971 model "nowej" ciężarówki nazwany GMC Sprint, który od zwykłego El Camino różnił się dużym emblematem GMC na frontowym grillu i zderzakach oraz emblematem rozmiaru silnika, który był również przymocowany do grila, z tym, że po stronie kierowcy. Oferowana była całkiem niezła gama silnikowa: sześcio cylindrowy, 307 i 350 small-block V8 (a 350 4-bbl was, oraz dwie wersje big-block V8 (402 i 454). Sprint mógł być również zamówiony z jednostką o pojemności 350, 402, lub największą 454.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjF9995Us522OfRevCUApJbVIIAvyEvmTEHZeQNNZtPtFZuRSwlYhup0PY4Y23TIO_iXp1vIcoxgRNF3PMUxGExwivEwJKnfUtP1Fbfkrptqee-TqWZdHv5LJeo_48nriDnDMMMJQQsEwcp/s400/poster.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgz4EioF-c2h47kSnbPOPageePqyzjU66GQFeGFG6bZWupxYoimAMMITv51fDxOus1ONuQBWb0Gh6XrhLFrJS_yEaNgiy0LZEFZWyczADMTrZGnysoUma0vphgWxs7nHi8xlSFntzcg9Rtj/s400/cover.jpg)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz