wtorek, 21 września 2010
The Deuce
Ford Roadster 1932, prawdziwy hot rod.
W roku 1931 Henry Ford zapatrzony w model A nie zdawał sobie sprawy co tak naprawdę dzieje się na rynku.Sprzedaż modelu A ciągle spadała. Ford był święcie przekonany że wina leży po stronie dealerów, którzy nie potrafią sprzedawać..Któregoś dnia załoga fabryki postanowiła jednak pogadać z szefem i uświadomić mu, że model A nie nadąża już za wymaganiami rynku. Ludzie potrzebowali czegoś bardzie luksusowego. Ford nie miał jeszcze wtedy żadnych koncepcji ani na nowe auto ani na nowy silnik.
Model A został wycofany ze sprzedaży i rozpoczęła się praca nad zupełnie nowym autem. W odpowiedzi na potrzeby klientów miało być bardziej komfortowe, mocniejsze i bardziej eleganckie. Takie właśnie było - cała załoga spisała się tak dobrze, że auto wzbudziło zachwyt jako mistrzostwo w dziedzinie projektowania przemysłowego.
Prezentacja modelu była ogromnym wydarzeniem. Niektórzy dealerzy sprzedawali nowe auto z przezroczysta maską - specjalnie po to żeby klient mógł podziwiać piękno silnika flathead V-8. Zawrotna jak na tamte czasy moc 65 koni była w późniejszym czasie poprawiana przez zastosowanie nowocześniejszych układów zapłonowych i lepszych gaźników.Nonowy silnik szybko stał się popularniejszy niż czterocylindrowa jednostka z modelu A.
W latach 40 Deuce roadster był łatwo dostępny i tani co z miejsca przyczyniło się do jego popularności w wyścigach zarówno po błotnistych torach jak i wyschniętych jeziorach. Prostota konstrukcji czyniła z niego auto łatwe do modyfikacji.
Jest to jeden z tych modeli Forda, które kiedyś chciałbym mieć.
Jest po prostu piękny.
żródła:
http://www.roadsters.com/deuce/
http://www.laroadsters.com/
http://photos.cokertire.com/
http://www.cardomain.com/
http://wot.motortrend.com
http://bruceloos.com/Street_Rods.html
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz